Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Ida Lindh - 6 februari 2011 12:03

Skrev ett jätte långt inlägg med internet jävlades så allt försvann, morr!!!!


Det här mobilabredbandet är verkligen piss. Hoppas dom skyndar på så jag fått mitt vanliga snart.


Ja men i alla fall. Har haft en väldigt lång och jobbigt vecka på alla sätt och vis. Både psykiskt och fysiskt. Har det väldigt jobbigt på morgonen då värken är som värst. Det är tur att det finns 2 änglar i klassen som ställer upp och skjutsar mig till och från skolan. Det underlättar för mig så mycket och ger mig en timme extra varje morgon! Tack ska ni ha, ni är guld värda <3


Nu håller jag bara tummarna för att jag får ha min 4 veckors långa praktik här i skänninge. Annars vet jag inte hur det blir, eller jo. Det är omöjligt. Vi ska gå på handledarnas schema så kommer vissa dagar börja redan klockan 6. Då blir det kliva upp runt 3 för mig och ta medicin osv. Vilket aldrig kommer funka. Det är med nöd och näppe det funkar nu. Så håll tummarna för mig nu!!


Men från det ena till det andra. Vi var och kollade på huset i veckan, men men men,.. Lite för litet för oss och kissemissarna. Dessutom vill vi ju ha ett hus vi kan bo kvar i på obestämd framtid även om vi skaffar barn. Så det blir kika vidare efter något större :) Men det kommer nog. Ska man ha hus ska det kännas rätt direkt. Inte bara ta något som känns nja :P


Har även bestämt mig för att få bort lite grejer nu under veckan. Måste göra adressändring och då ta kontakt med skatteverket. Har även ett annat lite ärende där, hehe ;) Så ska jag till polisstationen och se hur det går med allt, vill ju att det ska väckas åtal nu så man får det där ur världen :) Skulle få lite hjälp med det där o några andra saker av en person. Såg att dom hade ringt nu i veckan men satt på lektion så såklart o hade telefonen på ljuslöst, typiskt. Men Marie skulle säga till dom o ringa igen.


Men men. Igår körde jag en riktig storstädning här hemma. Så himla skönt att fått det där gjort. Känns så rent och fräscht här nu. Gubben skickade jag ut i garaget, haha är mycket lättare att städa när man får vara ensam. Tycker i alla fall jag. Då kan jag organisera på ett helt annat sätt och köra rum för rum.


Så idag blir det bara ta det lugnt. Gubben är i garaget nu med och fixar upp arbetsbänken. Själv ska jag ner en sväng i tvättstugan och ta mig an sista tvätten. Blir nog lite pluggande idag med inför provet på onsdag.


Nu ska jag fixa iordning nått o käka. Ha en bra dag hörrni så hörs vi snart igen! =)


Puss & kram


Älskar dig mest av allt Johnnie! Du är verkligen världens bästa. Är fortfarande så glad för presenterna jag fick i veckan. Du är så omtänksam och gullig du =) Min prins <3


Här har ni mitt hår som det ser ut nu. Försöker bli ljusare och har komit en bit på vägen. Men det tar tid, ojoj,.. man får verkligen ha tålamod :P


 

Ovido - Quiz & Flashcards