Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Ida Lindh - 20 februari 2011 21:37

Hej hej!


Hoppas alla mår bra. Själv har jag mått bättre. Misstänker att jag kan ha drabbats av körtelfeber. Inte det roligaste. Alla körtlar i halsen och runtom har svullit upp, ajaj..


Annars är det väldigt skönt med lov :)


Igår var jag till Mjölby med mamma och syster och handla lite kläder och grejer. Hade hittat lite smått och gott i veckan, självklart den dagen då jag hade glömt mitt bankomatkort hemma. Är ju typiskt att man alltid ska hitta fina saker då. Men allt fanns kvar som jag ville ha som tur var :)


Sedan var jag med Jossan en stund och städade undan lite här hemma. Jag fixade naglarna på henne och mig så det vart snygga mönster. Älskar dom där nagellackerna!


Hon var tvungen att åka ganska tidigt men så kom Sandra och grankotten hit så grabbarna lekte i garaget så jag fick umgås med sandra ifred, hehe. Annars går det inte att ha nått tjejsnack ;) Hon fixade sina naglar själv, o vart jättefint :)

Så himla trevlig tjej det där! Hade en riktigt trevlig kväll. Lagade lite mat till oss och killarna och sedan gick jag över till mamma o fixade hennes hår.


Ska till Linköping med Sandra på fredag eller lördag när man fått pengar och inhandla lite kläder. Måste hitta lite nya leggings och jeans. Här har man ju gått ner lite i vikt och det märks ju direkt på byxorna ^^


Men nu blir det kurera sig och vila ett par dagar. Håller tummarna att det är något övergående skit. Har i alla fall lite att sysselsätta mig med. Lärarna har ju inte gjort sina elever sysslolösa på lovet direkt, nej nej. Har 2 inlämningar.. och massa instuderingsuppgifter med mera. Men ska försöka få bort det tidigt i veckan så kan man koppla av sedan.


Ska vila en stund nu och invänta att Johnnie ska komma hem igen.


Lägger in några bilder på 2 halsband jag köpte här om dagen. Så fina! =)


   

Av Ida Lindh - 20 februari 2011 18:14

Satt under gårdagen och diskuterade lite med min mor angående vissa personers beteende gentemot mig. Samt att det är väldigt opassande åldermässigt då man fortfarande vid den där åldern ska föregå med gott exempel och vara en förebild för sina barn och deras vänner etc.


Men jag kom helt enkelt fram till att detta måste bero på ett fruktansvärt mindervärdeskomplex. Att hela tiden detta påpekande om " Flicka lilla " osv beror på någonting.


Dessutom; om man har mindervärdeskomplex tar man gärna fakta som ett hån.


För den som känner sig i underläge och dessutom är lite svartsjuk eller rent ut sagt avundsjuk kan ett enkelt klargörande ses som ett påhopp - Eller som skryt.


När man är i ett sådant underläge som i denna situation; tog personen i fråga till sin ålder. Jag är äldre, Vet (LÄS; - BORDE) Veta bättre, jag känner mig tillfreds med mig själv genom att skriva sådär i hopp om att trycka ner någon som är så mycket yngre.


Men samtidigt så faller ju allting. Beteende smittar av sig på sina barn vilket är hemsk tråkigt. Man tar efter sina föräldrar. Det börjar från det vi föds och sedan genom hela uppväxten.


Sedan finns det ju självklart mycket mer jag skulle vilja tillägga i detta men känner att jag inte kan falla ner till den nivån. Detta var mest intressant. Det är synd om sånna här människor. Det kan inte vara lätt att ständigt leva med ett sånt mindervärdeskomplex , och i den åldern med.


Jag är stolt som redan nu kan säga; Att den dagen jag får barn så ska dom få lära sig att lösa konflikter på egen hand med dom i sin egen ålder, att bli starka och självständiga individer ( men det finns självklart undantag! ) Man ska såklart hjälpa sina barn, men på rätt nivå! vuxenlivet ska komma som en chock.


Ska ta upp detta i ett av mina grupparbeten då det skulle vara intressant att se om flera känner igen sig.


Ska förövrigt bättra mig med bloggandet :)


Allt gott!


// Ida :)


Ovido - Quiz & Flashcards